Ei mulla ole tuohon lisättävää. Paitsi ehkä tuohon oppilaslähtöiseen oppimiseen. Se on ihan hyväkin juttu. Joissain aiheissa/aihekokonaisuuksissa.
Loppupeleissä kaikki tuo kiire on, ainakin brittikoulussa, suoraa seurausta siitä että opettajaan ei luoteta. Tästä ja sen syistä olen tuolla vanhan blogin puolella kertonut enemmän. Aivan turhanpäiväistä paperityötä riittää. Mä en edes OKL:n päättöharjoittelussa joutunut kirjoittamaan niin yksityiskohtaisia yksittäisiä tuntisuunnitelmia kuin mitä brittien kanssa sai tehdä.
Kuten sanottua: Jakso- ja viikkosuunnitelmat ovat asiallisia työkaluja. Ne pitää olla. Mutta että ryhmäjaottelusta (jokainen lapsi nimeltä mainiten) ja yksittäisistä oppilailta kysyttävistä kysymyksistä alkaen kaikki paperille? Jokaisesta viikolla vedettävästä tunnista? Ei mitään järkeä, varsinkin kun kaikke tuo aika oli sitten pois siitä materiaalien hankinnasta/valmistelusta. Täytyy ne tunnila käytettävät nettisivutkin meinaan käydä tarkistamassa ettei sieltä pomppaa mistään aasipornoa tms.
On kuulemma koululla tämä nykyinen rehtori vielä enemmän milliville kuin edellinen. Ja ihan yhtä kujalla aihekokonaisuuksien opettamisesta.
http://mylifemylove.com/2015/04/02/why-ive-left-teaching/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti