niin mihin käyttäisit 270 000 euroa Ugandan tapaisessa kehitysmaassa?
Rakentaisitko 120 metriä kertaa 100 metriä kokoisen modernin paraatikentän maan toiseksi suurimpaan kaupunkiin Guluun?
En mäkään.
http://www.monitor.co.ug/News/National/Shs1b-Gulu-parade-ground-project-stalls/-/688334/3281402/-/b8133m/-/index.html
Muuta: Sen Masakan tien mällin uhriluku on nyt 23. Kuusi meni yhdestä perheestä (joka oli tulossa hautajaisista). Herran vuoden 2016 ensimmäisen puolikkaan saldo tuolla tiellä on nyt AINAKIN 200 kuollutta. Ainakin siksi, että tämän verran on tullut viranomaisille tietoon. Täällä kun ei välttämättä edes kuolonuhreja vaatineista liikenneonnettomuuksista ilmoiteta polliisille. Mitäs sitä kato suotta, kuolleitahan ne jo on.
Old Yungas Road Boliviassa on mainittu usein maailman vaarallisimpana tienä. Sen tiedon saa nyt pyyhkiä ennätysten kirjoista pois. Tuolla Bolivian vuoristotiellä kun kuolee vuodessa tuo 200.
Hyvä Uganda! Ykköseksi edes jossain tilastossa!
Tähän voi tietysti laittaa verrokiksi Intian tilaston, siis koko maasta. 135 000 liikennekuollutta/vuosi. Tekee tunnissa rapia 15. Eli keskiarvolla alle neljän minuutin välein. On toki esitetty myös arvioita, joiden mukaan Intiassa menee 207 000/vuosi. Se tekeekin sitten tuntia päälle yli 23 vainaata eli yksi alle kolmeen minuuttiin.
Ugandassa päästään koko maassa rapia 28/päivä tahtiin. Sehän on noin yksi tunnissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti